De tweede week in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Susan Wolters - WaarBenJij.nu De tweede week in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Susan Wolters - WaarBenJij.nu

De tweede week in Sheffield

Door: Susan Wolters

Blijf op de hoogte en volg Susan

20 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

In de tweede week hebben we verschillende activiteiten gedaan. Elke dag zijn we begonnen op de standaard tijd en zelfde school. Door week 1 kende we de weg al een beetje door Sheffield heen. Hieronder vertel ik in het kort wat we elke dag hebben gedaan.

Maandag 20 November 2017
’s Ochtends zijn we weer naar Sheffield City College gebracht. Daar kregen we de opdracht om in 5 tallen een ruil opdracht te doen in de buurt van de school. Samen met Bregje, Liza, Sanne en Britt heb ik de ruilopdracht uitgevoerd. Het was moeilijk want veel mensen waren niet thuis of hadden het druk. Toch is het ons gelukt om veel te ruilen en een leuke eind foto te maken. Helaas geen prijs gewonnen. ’s Middags zijn we naar Sheffield United F.C. Academy geweest om daar te voetballen. Daarna zijn we met wat studenten wat gaan eten en erna zijn we naar huis gegaan.

Dinsdag 21 November 2017
We begonnen de ochtend op het voetbalveld bij Sheffield City College. Samen met Bregje hadden we een les voorbereid. Daarna zijn we met een andere klas naar een ijshal geweest om te schaatsen en curling te proberen. Curling is een sport op het ijs met een bezem. Leuk om een keer geprobeerd te hebben. ’s Avonds zijn we met studenten en de docenten naar de voetbalwedstrijd van Sheffield United tegen Fullham geweest. De einduitslag was 4-5. Na de wedstrijd zijn we met studenten de pub ingegaan.

Woensdag 22 November 2017
’s Ochtends ben ik weer naar het treinstation toegelopen want we gingen weer naar Chesterfield toe, alleen vandaag gingen we niet naar school maar naar een Rugby club (The Panters) om een Engelse sport klas te helpen met hun sportdag. De kinderen kwamen rond 12:30 aan en de dag begon om 13:00. Samen met een Engelse student stond ik ingedeeld om een spel uit te leggen aan de Engelse basisschool kinderen. Om 14:30 was de sportdag afgelopen en rond 15:00 konden we terug gaan reizen. ’s Avonds hebben we gekookt en Netflix gekeken.

Donderdag 23 november 2017
We begonnen weer om 9:00 op het Sheffield City College. De hele dag hebben we les gehad. ’s avonds zijn we uit geweest bij de club Huttons.

Vrijdag 24 November 2017
Om 10:45 moesten we aanwezig zijn op Sheffield City College. Om 11 uur vertrok de bus naar Peak district. Daar hebben we een wandeling van 3 uur gemaakt. Om 13;00 begonnen we met lopen en rond 16;00 gingen we in de bus terug. Toen we terug kwamen zijn we met wat studenten en docenten uiteten geweest bij de Pizza Hut. Daarna zijn we even snel naar huis gegaan en uit geweest met de studenten en docenten.

Zaterdag 25 November 2017
’s Ochtends hebben we uitgeslapen en onze koffers ingepakt. ’s Middags zijn we nog even naar de Meadowhall geweest. We zijn vroeg gaan slapen want ’s nachts werden we door Ricky naar het vliegveld gebracht in Manchester. Om 4;45 vertrokken we richting het vliegveld.

Zondag 26 November 2017
Rond 6;00 kwamen we aan op het vliegveld. Het inchecken ging snel en de douane was streng. Rond 7;45 mochten we het vliegtuig in en 8;15 stegen we op. We kwamen eerder aan dan verwacht in Keulen. Rond 11;30 kwam de taxi ons weer ophalen en bracht ons naar huis. Om 13;00 was ik weer veilig thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Mijn naam is Susan Wolters. Ik ben 17 jaar oud en kom uit Groesbeek. Ik volg de opleiding Sport en Bewegen niveau 4 op het ROC in Nijmegen. Dit is mijn tweede leerjaar van de opleiding. Ik heb gekozen voor het profiel BOS (Buurt, Onderwijs, Sport). Ik heb gekozen voor de keuzedelen Internationaal II en Fitness. Dit jaar ga ik 2 weken naar Engeland in een gastgezin, daarnaast moet ik minimaal 4 weken naar het buitenland in de zomervakantie. Door de stages hoop veel ervaring op te doen en mijn Engels te verbeteren. Mooie plekken bezoeken, nieuwe mensen leren kennen en veel plezier te hebben.

Actief sinds 09 Okt. 2017
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 4437

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 26 November 2017

Mijn reis naar Sheffield

Landen bezocht: