De eerste week in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Susan Wolters - WaarBenJij.nu De eerste week in Sheffield - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Susan Wolters - WaarBenJij.nu

De eerste week in Sheffield

Door: Susan Wolters

Blijf op de hoogte en volg Susan

13 November 2017 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

De eerste week in Sheffield hebben we verschillende activiteiten gedaan en heb ik op 2 Engelse scholen les gehad. Op het Sheffield City College en Chesterfield College. 2 totaal verschillende scholen met totaal verschillende studenten en richtingen. Elke dag startte we om 9:00 op school. De man van ons gastgezin (Ricky) bracht ons bijna elke dag naar school toe en haalde ons op. Dit is een overzichtje wat ik welke dag heb gedaan in de eerste week.

Maandag 13 November 2017
‘s Ochtends zijn we naar het Sheffield City College gebracht. De startte om 9:00. We hadden kennismaking en moesten een foto maken voor op ons schoolpasje. In de middag hadden we een fit test in de gymzaal die door de Engelse studenten georganiseerd werd. Om 14:00 was de dag afgelopen en werden we opgehaald. ’s Avonds zijn we met een groepje studenten Sheffield ingegaan om wat rond te kijken en daarna lekker gaan slapen.

Dinsdag 14 November 2017
’s Ochtends ben ik naar het Sheffield City College gebracht. Deze dag kregen we vooral theorie les. ’s Middags hadden we een speurtocht door het park vlak bij de school. Deze opdracht werd in 2 tallen uitgevoerd. Rond 15:00 waren we klaar en werd ik opgehaald door Ricky. Samen met Ricky en Marcia ben ik boodschappen gaan doen. ’s Avonds heb ik samen met Sem gekookt en erna lekker niks gedaan.

Woensdag 15 November 2017
’s Ochtends ben ik naar het trein station gelopen want we gingen naar het Chesterfield College toe. De trein vertrok 08:08 naar Chesterfield. Vanaf het Chesterfield College hebben we ongeveer 20 minuten gelopen naar een sportgebouw waar een van de Engelse sportklassen les had. Deze les hebben we gevolgd en kennis gemaakt met de studenten. Vervolgens hebben we samen met de leerlingen een fitness parcour gedaan in 2 tallen. Rond half 1 kregen we vrije tijd dus zijn we de stad Chesterfield ingegaan met de klas en wat rondgekeken en geshopt. ’s Avonds zijn we met wat studenten een pub ingegaan.

Donderdag 16 November 2017
’s Ochtends zijn Sem en ik weer naar het Sheffield City College toegebracht en we begonnen met een presentatie van een oud wereldkampioen bokser; Johnny Nelson. ’s Middags hebben we op het voetbalveld bij de school een voetbaltoernooi gehad die door de Engelse studenten werd georganiseerd. De dag duurde ongeveer tot 16:00. ’s Avonds hebben Sem en ik gekookt en lekker Netflix gekeken.

Vrijdag 17 November 2017
Van 11 tot 12 kregen we les in een boksschool. Daar heeft de oud wereldkampioen Johnny Nelson leren boksen en nog veel meer goede boksers. Daarna zijn we met een groepje studenten de Meadowhall geweest. Dat is een hele grote shopping hal waar alle winkels in een groot overdekt centrum zitten. ’s Avonds zijn we met studenten uit geweest en hebben we een hele leuke avond gehad.

Zaterdag 18 November 2017
’s Ochtends lekker uitgeslapen en rond de middag zijn Sem en ik terug naar de Meadowhall geweest. Daar waren meer studenten dus die kwamen we daar tegen. ’s Avonds zijn we weer uit geweest met bijna alle studenten.

Zondag 19 November 2017
Dit was onze rustdag. Lekker uitgeslapen en Netflix gekeken. ’s Avonds zijn we nog even een pub in geweest met een groepje studenten.

Deze week was leuk, aankomende week gaan we weer totaal andere activiteiten doen. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat worden. Ook leuk dat je de studenten die je niet goed kent beter leert kennen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Mijn naam is Susan Wolters. Ik ben 17 jaar oud en kom uit Groesbeek. Ik volg de opleiding Sport en Bewegen niveau 4 op het ROC in Nijmegen. Dit is mijn tweede leerjaar van de opleiding. Ik heb gekozen voor het profiel BOS (Buurt, Onderwijs, Sport). Ik heb gekozen voor de keuzedelen Internationaal II en Fitness. Dit jaar ga ik 2 weken naar Engeland in een gastgezin, daarnaast moet ik minimaal 4 weken naar het buitenland in de zomervakantie. Door de stages hoop veel ervaring op te doen en mijn Engels te verbeteren. Mooie plekken bezoeken, nieuwe mensen leren kennen en veel plezier te hebben.

Actief sinds 09 Okt. 2017
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 4442

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 26 November 2017

Mijn reis naar Sheffield

Landen bezocht: